Witaj na Quake II.Org.PL - polskim centrum Quake II.
Newsy po raz ostatni zostały uaktualnione
28 kwietnia 1998
Rozwój naszego servisu wymaga coraz większego nakładu
pracy, podczas gry czasu jest coraz mniej. Dlatego bardzo potrzebujemy dobrego,
odpowiedzialnego i miejącego dużo czasu redaktora. Niestety wymagania są
dosyć duże, a oto one:
- Umiejętność korzystania z programu FrontPage 98.
- Znajomość podstaw htmla.
- Posiadanie stałego łącza (trzeba ciagnąć pliki z Ameryki.
- Duzo wolnego czasu (nawet do 2-3 godzin na dobę).
- Znajomość języka polskiego albo posiadanie słownika ;-)
Jeżeli ktoś czuje się na siłach, aby nam pomoc, to bardzo
prosze pisac na mati@quake2.org.pl. Mati
Tsu, administrator serverów Shota przysłał nam
nastepującą wiadomość dotyczącą rozgrywanych aktualnie potyczek ligowych:
Yo!
Wczoraj rozegrane zostały pierwsze walki eliminacyjne.
Do dalszej fazy rozgrywek przeszli:
- z grupy A: [DC] HighlandeR, [HCK]
Predator Quasar, Viper
- z grupy C: [BP] Howgh, [DC] The Crow,
Zombie, Unique
- z grupy E: Yaromir, [QSS] ThundeR, [APS]
Inferno, [MiB] Carnage
Z grupy A przeszły tylko 3 osoby, w
związku z czym, z jednej z
pozostałych grup przejdzie 5 osob (dodatkowa osoba zostanie przeniesiona do grupy AB).
Niestety, tepsa nie dopisała i warunki na serwerze były bez mała
tragiczne. W zwiazku z czym postanowiłem na czas walk Ligowych kłaść wszystkie
pozostałe serwery Shota. Oznacza to, że w godzinach 19-rana będzie działał tylko
serwer Ligowy.
Poza tym, odkładamy wszystkie walki drugiej rundy eliminacji do momentu usunięcia awarii
starego łącza Shota przez Ludzi TPSA :(
I jeszcze jedna uwaga: najwyraźniej nie do wszystkich dotarła wiadomość, że do
wejścia na serwer Ligowy potrzebne jest hasło (które wysyłałem wszystkim uczestnikom
via email). Jeśli ktoś nie posiada hasła - proszę o niezwłoczny kontakt.
Proszę o punktualnośc!
Z uwagi na powtarzające się przypadki wchodzenia na serwer osób z innych grup, zmuszony
jestem przed rozpoczęciem gry zmieniać hasło...
Mati
Pojawiła się następna wersja moda Freeze Tag v1.3e (325 KB).
Wprowadzono w niej kilka ulepszeń, obecnych już chyba w każdym dobrym modzie: map
rotation, message of the day. Wprowadzono także zmiany, dzięki którym po zabiciu
zamrożonego wroga rozpryskuje się on na zamrożone kawałki ciała. Także jeżeli
zamrożony gracz wpadnie do lawy, następuje jego rozmrożenie. (dodaje to realności
grze). Mati
Wczoraj pojawiła się nowa wersja moda Weapons of Destruction v5.4
(169 KB). Między innymi dodano w niej nową broń jaką jest Freeze Gun (zamrażarka)
oraz przywrócono standardowy RailGun. Następną rzeczą są nowe efekty wybuchu
granatów oraz strzałów z Super Blastera. Nie wprowadzono żadnych poprawek, jeżeli
chodzi o wcześniejsze błędy (bo żadnego nie wykryto). Mati
27 kwietnia 1998
Na naszym serverze zagościły dwie nowe strony. Pierwsza z
nich to strona DestroyeRa pod nazwą Quake II
Annihilation poświęcona głównie CTF i tematom z tym zwiazanym (jeszcze nie jest
gotowa, ale zapowiada się szałowo. Prawdopodobnie w przyszłości będzie ściśle
związana ze stronami q2.o.p.
Druga strona należy do znanego klanu Men In
Black (bardzo obszerna informacja o tym klanie, a także kilka ciekawych tricków i
innych fajnych rzeczy).
Autorzy stron gorąco zapraszają do odwiedzania. Mati
Piwo, wyśmienity gracz, były kapitan klanu HellSpawns
przysłał nam taką, smutną wiadomość:
Uwaga!
W związku z tym iż klan HELLSPAWNS się rozpadł dostaję mnóstwo e-maili z ofertami
przyjęcia do klanu. Kieruję tą wiadomość do wszystkich klanów, które złożyły mi
oferty. Ludzie dajcie sobie spokój! Przechodzę na emeryturę! Będę grał samotnie!
Szczególnie z uwagi na to iż jestem bardzo rzadko na sieci i nie mogłbym uczestniczyć
w zebraniach, walkach i tych innych sprawach. To by było wszystko. PiwO
Mati
Corfix wysłał do nas następującą informację:
Z powodu "nadmiernego" tłoku
na serverze Pyrka (z modem BotS) postanowiłem włączac serv z modem BotS tylko na
weekend, zaś przez resztę tygodnia puszczać DM (najlepiej z mapami Q2DM1 do Q2DM3). Po
prostu przeglądając logi zauważam, że ludzie często wchodzą na pusty serv, widzą,
że nikogo nie ma i wychodzą a 5 sek. poźniej wchodzi ktoś inny. Oprócz tego pomoże
to w organizowaniu meczy, które będą się teraz obowiazkowo odbywać o wyznaczonych
godzinach w weekend.
Na razie to tylko pomysł jednak jeśli chcecie mogę wprowadzić to w zycie, wystarczy,
że wyślecie do mnie krótki list (albo z samym topiciem - Chcemy DMa).
BTW: Ping w DM jest u mnie o 50-100 mniejszy od tego w BotS, tak więc nie musielibyście
narzekać już na lagi!
Więcej informacji na stronie Pyrki: http://www.macadam.com.pl/q2pyrka/
W sobotę spośród 12 map do BotS
wybrałem 2 pod kątem zarówno jakości jak i wielkości.
Są to mapy: BotSCTF2 i Little Big Death. Obydwie, spakowane zipem są do sciągnięcia ze
strony Pyrki: http://www.macadam.com.pl/q2pyrka/
(w dziale FTP).
Od następnego piątku mapy te będą grane na przemian z mapą Jail1, więc ich
ściągnięcie do
gry jest konieczne!
Wszelkie sugestie wysyłać proszę pod adres: mik@macadam.com.pl
Mati
26 kwietnia 1998
Pojawiła się następna wersja moda do Quake'a
II o nazwie Stroggs Gone Mad (200
KB). Jak już kiedyś pisałem, mod ten znacznie poprawia "inteligencję"
naszych przeciwników w trybie single player. W wersji 1.0.00 wprowadzono bardzo wiele
ulepszeń, a między innymi:
Stroggowie używają "waypoints",
aby dostać się ze swojej aktualnej pozycji do pozycji docelowej. Pozycją docelową jest
zawsze miejsce przebywania gracza. Dzięki temu Stroggowie mogą gonić gracza po całej
mapie.
Gracz może zapisać "scieżki"
(routes), którymi poruszają się Stroggowie, dzięki temu wrogowie nie muszą się drugi
raz "uczyć" danej mapy.
Dodano obsługę znanego moda Visible Weapons
Patch
Dodano skaner, dzięki któremu gracz może
namierzać wrogów w grze na single player
Stroggowie potrafią wezwać na ratunek swoich
przyjaciół, podając im informacje o aktualnym położeniu gracza na mapie
Jest jeszcze wiele ulepszeń i fixów,
możecie je znaleść na stronach legion's
Stroggs Gone Bad.
Mati
Przygotowaliśmy dwa rodzaje naszych firmowych
bannerów :


zapraszamy do zamieszczania ich na swoich
stronach ( strony, które znajdują się na naszym serverze mają obowiązek posiadać
conajmniej jeden banner na stronie głównej ) - klany startujące w lidze proszone są o
zanieszczenie na swoich stronach dużego logo z adnotacją, iż startują w rozgrywkach
ligowych quake2.org.pl Leon
Wszystkie skiny do skinshopu
prosimy nadsyłać na adres skiny@quake2.org.pl Leon
Zakończyliśmy przyjmowanie
zgłoszeń do ligii - niestety jeszcze 6 klanów nie podesłało nam swoich
skinów - ostateczny termin nadsyłania upływa w piątek 1 maja, w przeciwnym wypadku klan
nie zostanie dopuszczony do rozgrywek ! Leon
Acid przysłał nam nastepującego newsa:
Cześć
Na DemoSkładzie pojawily się wreszcie długo
oczekiwane nowe demka z walk 1na1 w Quake2. Myślę, ze wielbiciele Q2 powinni tam
zajrzeć, żeby podpatrzeć "jak to robią inni" ;). Zapraszam :).
Jeżeli macie jakieś naprawdę dobre demka z waszych walk - wrzucajcie na ftp.demosklad.pdi.net do katalogu:
/pub/Incoming/DemoSklad/NewStuff/Quake2
Mati
Pojawił się nowy, dziwny mod do Quake'a
II. Nazywa się NIQ a jego głównym zadaniem jest
"wykasowanie" z mapy wszelkiego rodzaju uzbrojenia (broń, naboje, powerupy,
techy) i pozostawienie graczom tylko jednej (określonej przez administratora) broni.
Wyrównuje to w pewnym stopniu szanse każdego gracza, mniej liczy się znajomość mapy,
a bardziej umiejętność posługiwania się daną bronią. Ale czy taka rozgrywka będzie
ciekawa??? Dostępne są dwie wersje: dla DM niq100.zip
(182 KB) oraz dla CTF niqctf100.zip (476 KB). Mati
Wyszła nowa wersja angielskiego
front-end'a do odpalania botów - Johnny'ego
(2280 KB). W wersji 1.31 wprowadzono bardzo wiele poprawek i dodatków. Pełna lista
znajduje się na oficjalnych stronach bota: http://jb.quake2.co.uk/. Mati
Pojawił się nowy front-end do odpalania
Easer Bota. Bg Bot Launcher v1.0.60
(38 KB), bo tak się właśnie nazywa, w przyszłości będzie obsługiwał wszystkie
podstawowe boty do Quake'a II. A oto one:
- S.A.B.I.N.
- C.R.Bot
- ACE
- Oak
- 3zb
- FamkeBot
- Secant (może?)
Mati
Powstała nowa wersja konwertera map z
Quake'a I do Quake'a II o nazwie q2map. Dostępna jest zarówno wersja
dla Windows 95, jak i dla Linux'a. A oto pliki: q2map-i386-exe.gz (5 KB) - wersja dla
Linuxa, q2map-win32-exe.zip (24 KB) -
wersja dla Win 32. Mati
25 kwietnia 1998
Oto następna korespondencja Tsu,
administratora serverów Shota
Yo!
Blisko 13 megowy klient Rocket Areny 2
jest wielce męczacy do sciagniecia....
Pod tym adresem znajdziecie ten RA2 spakowana ARJ (w 1.4 megowych kawałkach):
ftp://ftp.shot.gnet.pl/pub/quake2/mods/arena/
Archiwum nalezy rozpakowac do katalogu,
w ktorym znajduje sie Quake II.
Mati
24 kwietnia 1998
Dupeq przysłał nam nastepne obrazki
do sekcji Quake II Art. W wolnej chwili pomiedzy rozgrywką w DM, a walką
klanową w CTF, można sobie pooglądać trochę Quakeowej sztuki ;-). Zapraszamy. Mati
Ostatnio dużo się dzieje na
stronach hostowanych przez Q2.o.p, trzeba będzie chyba zrobić jakiś podział na
newsach, aby to uporządkować. Od wczoraj hostujemy dwie nowe strony, jedna należy do
klanu Fighters from the Holy Tower
a druga do CTFowego teamu klanu Fragers
Of Mayday. Zapraszamy na strony. Mati
Mamy dobrą wiadomość dla
twórców modeli do Quake'a II. Otóz powstała nowa wersja programu Quake II Modeller 0.9 (482
KB). Lista nowych funkcji i bajerów jest tak długa, że nie było oposobu, aby
umieścić ją na naszych newsach, ale możecie ją znaleść na stronie Quake II Modeller. Mati
Powstała następna wersja
programu Quick
Start - "Eraser Bot Wizard" v1.54 (beta) (804 KB). Jak już wiele
razy pisałem, kiedy wyszła poprzednia wersja, program ten służy do konfiguracji oraz
uruchamiania Easer Bota dla Quake'a II. W najnowszej wersji poprawiono i zoptymalizowano
zarówno część graficzną programu jak i niektóre fragmenty kodu. Mati
CRBot (183 KB) - jeden z najbardziej znanych botów do
Quake'a II został wydany w wersji 1.14. Główną poprawką było
zmniejszenie obciążenia procesora i tym samym uzyskanie większej płynności gry.
Według autora już na Pentium 166 (bez MMX), przy 12 botach gra dosyć przyjemnie. W
nowej wersji dodano także możliwość wyłączenia haka wpisując no_hook 1. Mati
Pojawiła się następna
wersja Competition Mod v.012
(396 KB). Działa ona zarówno pod Windows 32 oraz Solaris jak i pod Linuxem. W nowej
wersji nie wprowadzono zbyt wiele zmian, główną z nich było naprawienie komendy
"SAY", która wcześniej była uszkodzona (hehe). Mati
Tsu przysłał nam nastepującą
wiadomość:
Na Shocie chodzą 2 nowe serwery
SHOT - Q2 Teams Combat
Adres: shot.gnet.pl:27930
Adres awaryjny: 195.116.34.8:27930
Serwer ten nadaje sie wylacznie do walk 1/1 oraz walk w teamach (swietny do walk klanowych
:D )
SHOT - Q2 Rocket Arena 2
Adres: shot.gnet.pl:27940
Adres awaryjny: 195.116.34.8:27940
Rocket Arena 2 to niesamowity skok w stosunku do poprzedniej wersji. W jednym momencie
może się toczyć wiele pojedynkow naraz, mozliwa jest tez walka w teamach.
Aby zagrac na RA2 nalezy zainstalowac pakiet kliencki
Mozna go sciagnac z:
ftp.shot.gnet.pl/pub/quake2/mods/arena/ra2211.exe
Super się składa, bo, jak już kiedyś
pisałem RA2 to wspaniały mod. Przypominam, że dokładna informacja o RA2 znajduje się
w sekcji "konwersje". Mati
Dostałem od Was ogromną ilość
zgłoszeń na temat hostingu stron na naszym serverze. Dlatego
przypominam, że strony te muszą być:
1. W pełni poświęcone Quake'owi II
2. Niekomercyjne
Proszę o wzięcie tego pod uwagę przy
zgłaszaniu swoich stron. Ci, którzy wypełnili formularz, mogą już logować się do
FTP i umieszczać swoje strony. Należy łączyć się pod adres: 195.117.146.20 22 (22 to
port, jest niezbędny do właściwego logowania). Po połączeniu należy podać swoj user
oraz haslo. Jeżeli będą jakieś problemy to piszcie na moj adres. Mati
23 kwietnia 1998
Zrobiłem, w sekcji klany, formularz
ułtawiający zgłaszanie stron, które mają być umieszczone na naszym
serverze. Wszyscy, którzy wysłali do mnie złoszenia pocztą, a ja nie odpowiedziałem
na ich listy, także proszeni są o wypełnienie tego formularza, znajduje się on w
sekcji "klany"
Projekt Megacity
(mapa do CTF II), nad którym pracuje Tojad rozwija się z dnia na dzień. Możecie już
obejrzeć plac, na którym wkrótce zostanie rozpoczęta budowa domów (na razie są tylko
klocki, bez wnętrz). Z informacji jakie dostałem wynika, że do projektu przyłączylo
się dużo ludzi, a wśród nich nasi najlepsi, znani jeszcze z Quake'a I. Mati
W tabelce "hosting"
pojawiły się dwa nowe wpisy. Oto na nasz server przeniosło się
bractwo Gladius Domini (już o nim wcześniej pisałem) oraz klan Renegade Masters. W
wolnej chwili zerknijcie na ich strony. Mati
22 kwietnia 1998
Ehhh, nie chcę się skarżyć, ale w tej
chwili ja tu sam pracuję, bo Leon wyjechał, a Pigou ma bardzo dużo
pracy. Do tego jeszcze nakładają się pewne uroczystości w mojej rodzinie i mam trochę
mało czasu, przez co nie wszystko jest tak jak trzeba. Mam nadzieję, że w piątek
nadrobię straty, a do tego czasu bądzcie wyrozumiali dla mnie ;-). Mati
Dostaliśmy wiadomość od Tsu (i nie tylko
od niego), że są problemy z serverem Shot'a. Ale nie martwcie się, nie
jest tak źle. W związku z awarią łącza (hmm to już trzecie uszkodzone łącze w tym
tygodniu, chyba ma to jakiś związek z głównym routerem w Poznaniu) został zmieniony
adres IP servera na: 195.116.34.8. W tej chwili DNS'y się odświeżają i część z nich
jeszcze podaje zły adres, ale za kilka godzin server będzie znowu działał pod domeną:
shot.gnet.pl. Do tego czasu łączcie się pod adres numeryczny. Mati
Powstał nowy mod o nazwie Air
Quake II. Miałem okazję trochę pograć z bratem po LAN'ie w wersję dla
Quake'a I i uważam, że warto to mieć. Nie należy przesadzać, że
"symulator" ten jest lepszy od prawdziwych, ale ma dosyć specyficzny
"klimat" i przyjemnie się walczy, szczególnie myśliwcami. Zobaczymy czy
wersja dla Quake'a II dorówna swojej poprzedniczce. (pliki będą niestety dopiero o
21.00). Mati
Na nasz server przeniosła się następna strona
klanowa. Należy ona do klan Quake 2 Executors. Strona bardzo mi
się podoba, na prawdę jest co obejrzeć. Aby wejść na stronę klanu Q2E musisz
kliknąć na okienko, znajdujące się w górnej części tej strony, i wybrać
właściwą pozycję. Mati
Kurcze, do pracy nad listą
graczy zgłosiła się jedna osoba, a dwie nawet przysłały mi już gotowe pliki
z Excela. I jak tu być teraz mądrym ;-). Zdecydowałem, że nie powiem kogo praca się
znalazła w sekcji "gracze" tylko podziękuję Wam wszystkim. A więc bardzo
dziękuję: Plastkowi, Lordowi of Destiny oraz Maxowi za pomoc. Mati
Mam dla Was zadanie do
wykonania. Należy uporządkować alfabetycznie listę graczy według ksywek oraz
wywalić nazwy klanów (niestety nie zmieszczą się w nowej rubryce). Najlepiej by było
jakby ktoś wpisał całą listę do Excela. Na zgłoszenia czekam do jutro do godziny
15.00. Jeżeli się nikt nie pojawi to sam zrobię, ale bardzo proszę o pomoc. Mati
Wojo, redaktor strony Quake FPS Benchmark, napisał mały poradnik opisujący
komendy odpowiedzialne za efekty wizualne w Quake'u II. Dzięki nim nawet właściciel
słabego sprzętu (niestety koniecznie z akceleratorem) będzie mogł uzyskać wyższą
wydajność niż miał dotychczas. Także posiadacze dobrych maszyn będą mogli znaleść
coś dla siebie, np. występowanie cieni, które jest dosyć często wyłączone w
ustawieniach. Życzymy miłej lektury. Mati
21 kwietnia 1998
Twórców map do Quake i Quake
II na pewno zainteresuje nowa wersja Quark-a - świetnego edytora map,
modeli oraz QuakeC. Quark 5.0b1
wyszedł wreszcie w wersji beta, która jest dużo stabilniejsza niż poprzednie. Program
ten może też słuzyć jako zaawansowana przeglądarka plików *.pak. Pigou
Ukazał się Eraser Front End w
wersji Efe 2.1b (285 KB).
Poprawki w stosunku do wersji poprzedniej ograniczają się do usunięcia
dokuczliwego błędu pojawiającego się przy uruchomieniu. Pigou
Dr Tojad rozpoczął realizację swojego projektu
Megacity - wielkiej mapy do CTF II. Q2.o.p oficjalnie "patronuje" nad
tym projektem, strony są hostowane przez nasz server. Zapraszamy wszystkich, którzy
uważają, że mogą pomóc w stworzeniu mapy, gdyż jest to robota dla wielu ludzi.
Więcej informacji znajdziecie na stronach Megacity. Mati
Powstało, a właściwie nie powstało
tylko odrodziło się, bractwo Gladius
Domini (słowa te po Polsku oznaczają Miecz Pana).
"Bracia" grają tylko w CTF II i nie uznają żadnych innych sposobów
rozgrywania walk klanowych. Ich strony, chociaż jeszcze nie skończone, są ciekawe i
już od początku widać, że klan ten (ojj przepraszam) został stworzony, aby walczyć
ze złem ;-). Mati
Jeden z pierwszych ( o ile nie pierwszy )
polski klan Quake II został rozwiązany o czym poinformował nas Franio - jeden z szefów i załozycieli Hellspawns`ów
[HS]. Leon
Otrzymałem od Was kilkanaście nowych skinów,
które powinny się pojawić w najbliższym czasie w skinshopie.Z opóznienie bardzo
przepraszam. Leon
Dziś w Poznaniu rozpoczęły się targi infosystem
98. Pełniej relacji z targów oraz kilku niespodzianek możecie spodziewać się
tuż po weekendzie. Leon
Darek -
właściciel kawiarenki internetowej Maestro w
Poznaniu zapowiedział uruchomienie w pierwszych dniach maja nowego
servera Quake II na 1 Mbitowym łączu. Leon
Do ligii klanów zgłosił się klan
Motha' Fucka' Killers [MFK]. Leon
Dr Tojad, przywódca klanu BFG, do którego
ja także należę, informuje, że dnia 26 kwietnia, czyli w przyszłą niedzielę, o
godzinie 22.00 na serverze CTF uruchomionym na ten czas pod adresem 195.117.146.14:29000
odbędzie sie rekrutacja nowych graczy do naszego klanu. Gorąco
zapraszamy. Mati