Quake2.org.pl  -
ponad 600 załadowań dziennie...

Logo Quake2.org.pl

Hosting:




















































Archiwum








 

 


Jako, że Leon stał się szczęśliwym posiadaczem Monstera II przedstawiamy Wam krótki test karty ( Abit PX5,  P200MMX, 32MB Dimm, Monster II 8MB Ram ) W rozdzielczościach 640x480 i 800x600 na mapie Q2DM1 w każdym miejscu timerefresh wynosił 59,9 fps ! Cena karty - ok 860 zł + Vat, instalacja po polsku przbiegła bezproblemowo.  ( dokładne testy już niedługo w nowym dziale "hardware")

Witaj na Quake II.Org.PL - polskim centrum Quake II.    Newsy po raz ostatni zostały uaktualnione

28 kwietnia 1998

Rozwój naszego servisu wymaga coraz większego nakładu pracy, podczas gry czasu jest coraz mniej. Dlatego bardzo potrzebujemy dobrego, odpowiedzialnego i miejącego dużo czasu redaktora. Niestety wymagania są dosyć duże, a oto one:

  • Umiejętność korzystania z programu FrontPage 98.
  • Znajomość podstaw htmla.
  • Posiadanie stałego łącza (trzeba ciagnąć pliki z Ameryki.
  • Duzo wolnego czasu (nawet do 2-3 godzin na dobę).
  • Znajomość języka polskiego albo posiadanie słownika ;-)

Jeżeli ktoś czuje się na siłach, aby nam pomoc, to bardzo prosze pisac na mati@quake2.org.pl. Mati

Tsu, administrator serverów Shota przysłał nam nastepującą wiadomość dotyczącą rozgrywanych aktualnie potyczek ligowych:

Yo!
Wczoraj rozegrane zostały pierwsze walki eliminacyjne.
Do dalszej fazy rozgrywek przeszli:

  • z grupy A: [DC] HighlandeR, [HCK] Predator Quasar, Viper
  • z grupy C: [BP] Howgh, [DC] The Crow, Zombie, Unique
  • z grupy E: Yaromir, [QSS] ThundeR, [APS] Inferno, [MiB] Carnage

Z grupy A przeszły tylko 3 osoby, w związku z czym, z jednej z
pozostałych grup przejdzie 5 osob (dodatkowa osoba zostanie przeniesiona do grupy AB).

Niestety, tepsa nie dopisała i warunki na serwerze były bez mała
tragiczne. W zwiazku z czym postanowiłem na czas walk Ligowych kłaść wszystkie pozostałe serwery Shota. Oznacza to, że w godzinach 19-rana będzie działał tylko serwer Ligowy.

Poza tym, odkładamy wszystkie walki drugiej rundy eliminacji do momentu usunięcia awarii starego łącza Shota przez Ludzi TPSA :(

I jeszcze jedna uwaga: najwyraźniej nie do wszystkich dotarła wiadomość, że do wejścia na serwer Ligowy potrzebne jest hasło (które wysyłałem wszystkim uczestnikom via email). Jeśli ktoś nie posiada hasła - proszę o niezwłoczny kontakt.

Proszę o punktualnośc!
Z uwagi na powtarzające się przypadki wchodzenia na serwer osób z innych grup, zmuszony jestem przed rozpoczęciem gry zmieniać hasło...

Mati

Pojawiła się następna wersja moda Freeze Tag v1.3e (325 KB). Wprowadzono w niej kilka ulepszeń, obecnych już chyba w każdym dobrym modzie: map rotation, message of the day. Wprowadzono także zmiany, dzięki którym po zabiciu zamrożonego wroga rozpryskuje się on na zamrożone kawałki ciała. Także jeżeli zamrożony gracz wpadnie do lawy, następuje jego rozmrożenie. (dodaje to realności grze). Mati

Wczoraj pojawiła się nowa wersja moda Weapons of Destruction v5.4 (169 KB). Między innymi dodano w niej nową broń jaką jest Freeze Gun (zamrażarka) oraz przywrócono standardowy RailGun. Następną rzeczą są nowe efekty wybuchu granatów oraz strzałów z Super Blastera. Nie wprowadzono żadnych poprawek, jeżeli chodzi o wcześniejsze błędy (bo żadnego nie wykryto). Mati

27 kwietnia 1998

Na naszym serverze zagościły dwie nowe strony. Pierwsza z nich to strona DestroyeRa pod nazwą Quake II Annihilation poświęcona głównie CTF i tematom z tym zwiazanym (jeszcze nie jest gotowa, ale zapowiada się szałowo. Prawdopodobnie w przyszłości będzie ściśle związana ze stronami q2.o.p.
Druga strona należy do znanego klanu Men In Black (bardzo obszerna informacja o tym klanie, a także kilka ciekawych tricków i innych fajnych rzeczy).
Autorzy stron gorąco zapraszają do odwiedzania.
Mati

Piwo, wyśmienity gracz, były kapitan klanu HellSpawns przysłał nam taką, smutną wiadomość:

Uwaga!
W związku z tym iż klan HELLSPAWNS się rozpadł dostaję mnóstwo e-maili z ofertami przyjęcia do klanu. Kieruję tą wiadomość do wszystkich klanów, które złożyły mi oferty. Ludzie dajcie sobie spokój! Przechodzę na emeryturę! Będę grał samotnie! Szczególnie z uwagi na to iż jestem bardzo rzadko na sieci i nie mogłbym uczestniczyć w zebraniach, walkach i tych innych sprawach. To by było wszystko. PiwO

Mati

Corfix wysłał do nas następującą informację:

Z powodu "nadmiernego" tłoku na serverze Pyrka (z modem BotS) postanowiłem włączac serv z modem BotS tylko na weekend, zaś przez resztę tygodnia puszczać DM (najlepiej z mapami Q2DM1 do Q2DM3). Po prostu przeglądając logi zauważam, że ludzie często wchodzą na pusty serv, widzą, że nikogo nie ma i wychodzą a 5 sek. poźniej wchodzi ktoś inny. Oprócz tego pomoże to w organizowaniu meczy, które będą się teraz obowiazkowo odbywać o wyznaczonych godzinach w weekend.
Na razie to tylko pomysł jednak jeśli chcecie mogę wprowadzić to w zycie, wystarczy, że wyślecie do mnie krótki list (albo z samym topiciem - Chcemy DMa).
BTW: Ping w DM jest u mnie o 50-100 mniejszy od tego w BotS, tak więc nie musielibyście narzekać już na lagi!
Więcej informacji na stronie Pyrki: http://www.macadam.com.pl/q2pyrka/

W sobotę spośród 12 map do BotS wybrałem 2 pod kątem zarówno jakości jak i wielkości.
Są to mapy: BotSCTF2 i Little Big Death. Obydwie, spakowane zipem są do sciągnięcia ze strony Pyrki: http://www.macadam.com.pl/q2pyrka/ (w dziale FTP).
Od następnego piątku mapy te będą grane na przemian z mapą Jail1, więc ich ściągnięcie do
gry jest konieczne!
Wszelkie sugestie wysyłać proszę pod adres: mik@macadam.com.pl

Mati

26 kwietnia 1998

Pojawiła się następna wersja moda do Quake'a II o nazwie Stroggs Gone Mad (200 KB). Jak już kiedyś pisałem, mod ten znacznie poprawia "inteligencję" naszych przeciwników w trybie single player. W wersji 1.0.00 wprowadzono bardzo wiele ulepszeń, a między innymi:

  • Stroggowie używają "waypoints", aby dostać się ze swojej aktualnej pozycji do pozycji docelowej. Pozycją docelową jest zawsze miejsce przebywania gracza. Dzięki temu Stroggowie mogą gonić gracza po całej mapie.

  • Gracz może zapisać "scieżki" (routes), którymi poruszają się Stroggowie, dzięki temu wrogowie nie muszą się drugi raz "uczyć" danej mapy.

  • Dodano obsługę znanego moda Visible Weapons Patch

  • Dodano skaner, dzięki któremu gracz może namierzać wrogów w grze na single player

  • Stroggowie potrafią wezwać na ratunek swoich przyjaciół, podając im informacje o aktualnym położeniu gracza na mapie

  • Jest jeszcze wiele ulepszeń i fixów, możecie je znaleść na stronach legion's Stroggs Gone Bad.

Mati

Przygotowaliśmy dwa rodzaje naszych firmowych bannerów :

zapraszamy do zamieszczania ich na swoich stronach ( strony, które znajdują się na naszym serverze mają obowiązek posiadać conajmniej jeden banner na stronie głównej ) - klany startujące w lidze proszone są o zanieszczenie na swoich stronach dużego logo z adnotacją, iż startują w rozgrywkach ligowych quake2.org.pl Leon 

Wszystkie skiny do skinshopu prosimy nadsyłać na adres skiny@quake2.org.pl Leon

Zakończyliśmy przyjmowanie zgłoszeń do ligii - niestety jeszcze 6 klanów nie podesłało nam swoich skinów - ostateczny termin nadsyłania upływa w piątek 1 maja, w przeciwnym wypadku klan nie zostanie dopuszczony do rozgrywek ! Leon

Acid przysłał nam nastepującego newsa:

Cześć
Na DemoSkładzie pojawily się wreszcie długo oczekiwane nowe demka z walk 1na1 w Quake2. Myślę, ze wielbiciele Q2 powinni tam zajrzeć, żeby podpatrzeć "jak to robią inni" ;). Zapraszam :).
Jeżeli macie jakieś naprawdę dobre demka z waszych walk - wrzucajcie na ftp.demosklad.pdi.net do katalogu:
/pub/Incoming/DemoSklad/NewStuff/Quake2

Mati

Pojawił się nowy, dziwny mod do Quake'a II. Nazywa się NIQ a jego głównym zadaniem jest "wykasowanie" z mapy wszelkiego rodzaju uzbrojenia (broń, naboje, powerupy, techy) i pozostawienie graczom tylko jednej (określonej przez administratora) broni. Wyrównuje to w pewnym stopniu szanse każdego gracza, mniej liczy się znajomość mapy, a bardziej umiejętność posługiwania się daną bronią. Ale czy taka rozgrywka będzie ciekawa??? Dostępne są dwie wersje: dla DM niq100.zip (182 KB) oraz dla CTF niqctf100.zip (476 KB). Mati

Wyszła nowa wersja angielskiego front-end'a do odpalania botów - Johnny'ego (2280 KB). W wersji 1.31 wprowadzono bardzo wiele poprawek i dodatków. Pełna lista znajduje się na oficjalnych stronach bota: http://jb.quake2.co.uk/. Mati

Pojawił się nowy front-end do odpalania Easer Bota. Bg Bot Launcher v1.0.60 (38 KB), bo tak się właśnie nazywa, w przyszłości będzie obsługiwał wszystkie podstawowe boty do Quake'a II. A oto one:

  • S.A.B.I.N.
  • C.R.Bot
  • ACE
  • Oak
  • 3zb
  • FamkeBot
  • Secant (może?)

Mati

Powstała nowa wersja konwertera map z Quake'a I do Quake'a II o nazwie q2map. Dostępna jest zarówno wersja dla Windows 95, jak i dla Linux'a. A oto pliki: q2map-i386-exe.gz (5 KB) - wersja dla Linuxa, q2map-win32-exe.zip (24 KB) - wersja dla Win 32. Mati

25 kwietnia 1998

Oto następna korespondencja Tsu, administratora serverów Shota

Yo!

Blisko 13 megowy klient Rocket Areny 2 jest wielce męczacy do sciagniecia....
Pod tym adresem znajdziecie ten RA2 spakowana ARJ (w 1.4 megowych kawałkach):
ftp://ftp.shot.gnet.pl/pub/quake2/mods/arena/

Archiwum nalezy rozpakowac do katalogu, w ktorym znajduje sie Quake II.

Mati

24 kwietnia 1998

Dupeq przysłał nam nastepne obrazki do sekcji Quake II Art. W wolnej chwili pomiedzy rozgrywką w DM, a walką klanową w CTF, można sobie pooglądać trochę Quakeowej sztuki ;-). Zapraszamy. Mati

Ostatnio dużo się dzieje na stronach hostowanych przez Q2.o.p, trzeba będzie chyba zrobić jakiś podział na newsach, aby to uporządkować. Od wczoraj hostujemy dwie nowe strony, jedna należy do klanu Fighters from the Holy Tower a druga do CTFowego teamu klanu Fragers Of Mayday. Zapraszamy na strony. Mati

Mamy dobrą wiadomość dla twórców modeli do Quake'a II. Otóz powstała nowa wersja programu Quake II Modeller 0.9 (482 KB). Lista nowych funkcji i bajerów jest tak długa, że nie było oposobu, aby umieścić ją na naszych newsach, ale możecie ją znaleść na stronie Quake II Modeller. Mati

Powstała następna wersja programu Quick Start - "Eraser Bot Wizard" v1.54 (beta) (804 KB). Jak już wiele razy pisałem, kiedy wyszła poprzednia wersja, program ten służy do konfiguracji oraz uruchamiania Easer Bota dla Quake'a II. W najnowszej wersji poprawiono i zoptymalizowano zarówno część graficzną programu jak i niektóre fragmenty kodu. Mati

CRBot (183 KB) - jeden z najbardziej znanych botów do Quake'a II został wydany w wersji 1.14. Główną poprawką było zmniejszenie obciążenia procesora i tym samym uzyskanie większej płynności gry. Według autora już na Pentium 166 (bez MMX), przy 12 botach gra dosyć przyjemnie. W nowej wersji dodano także możliwość wyłączenia haka wpisując no_hook 1. Mati

Pojawiła się następna wersja Competition Mod v.012 (396 KB). Działa ona zarówno pod Windows 32 oraz Solaris jak i pod Linuxem. W nowej wersji nie wprowadzono zbyt wiele zmian, główną z nich było naprawienie komendy "SAY", która wcześniej była uszkodzona (hehe). Mati

Tsu przysłał nam nastepującą wiadomość:

Na Shocie chodzą 2 nowe serwery

SHOT - Q2 Teams Combat
Adres: shot.gnet.pl:27930
Adres awaryjny: 195.116.34.8:27930
Serwer ten nadaje sie wylacznie do walk 1/1 oraz walk w teamach (swietny do walk klanowych :D )

SHOT - Q2 Rocket Arena 2
Adres: shot.gnet.pl:27940
Adres awaryjny: 195.116.34.8:27940
Rocket Arena 2 to niesamowity skok w stosunku do poprzedniej wersji. W jednym momencie może się toczyć wiele pojedynkow naraz, mozliwa jest tez walka w teamach.
Aby zagrac na RA2 nalezy zainstalowac pakiet kliencki
Mozna go sciagnac z:
ftp.shot.gnet.pl/pub/quake2/mods/arena/ra2211.exe

Super się składa, bo, jak już kiedyś pisałem RA2 to wspaniały mod. Przypominam, że dokładna informacja o RA2 znajduje się w sekcji "konwersje". Mati

Dostałem od Was ogromną ilość zgłoszeń na temat hostingu stron na naszym serverze. Dlatego przypominam, że strony te muszą być:

1. W pełni poświęcone Quake'owi II
2. Niekomercyjne

Proszę o wzięcie tego pod uwagę przy zgłaszaniu swoich stron. Ci, którzy wypełnili formularz, mogą już logować się do FTP i umieszczać swoje strony. Należy łączyć się pod adres: 195.117.146.20 22 (22 to port, jest niezbędny do właściwego logowania). Po połączeniu należy podać swoj user oraz haslo. Jeżeli będą jakieś problemy to piszcie na moj adres. Mati

23 kwietnia 1998

Zrobiłem, w sekcji klany, formularz ułtawiający zgłaszanie stron, które mają być umieszczone na naszym serverze. Wszyscy, którzy wysłali do mnie złoszenia pocztą, a ja nie odpowiedziałem na ich listy, także proszeni są o wypełnienie tego formularza, znajduje się on w sekcji "klany"

Projekt Megacity (mapa do CTF II), nad którym pracuje Tojad rozwija się z dnia na dzień. Możecie już obejrzeć plac, na którym wkrótce zostanie rozpoczęta budowa domów (na razie są tylko klocki, bez wnętrz). Z informacji jakie dostałem wynika, że do projektu przyłączylo się dużo ludzi, a wśród nich nasi najlepsi, znani jeszcze z Quake'a I. Mati

W tabelce "hosting" pojawiły się dwa nowe wpisy. Oto na nasz server przeniosło się bractwo Gladius Domini (już o nim wcześniej pisałem) oraz klan Renegade Masters. W wolnej chwili zerknijcie na ich strony. Mati

22 kwietnia 1998

Ehhh, nie chcę się skarżyć, ale w tej chwili ja tu sam pracuję, bo Leon wyjechał, a Pigou ma bardzo dużo pracy. Do tego jeszcze nakładają się pewne uroczystości w mojej rodzinie i mam trochę mało czasu, przez co nie wszystko jest tak jak trzeba. Mam nadzieję, że w piątek nadrobię straty, a do tego czasu bądzcie wyrozumiali dla mnie ;-). Mati

Dostaliśmy wiadomość od Tsu (i nie tylko od niego), że są problemy z serverem Shot'a. Ale nie martwcie się, nie jest tak źle. W związku z awarią łącza (hmm to już trzecie uszkodzone łącze w tym tygodniu, chyba ma to jakiś związek z głównym routerem w Poznaniu) został zmieniony adres IP servera na: 195.116.34.8. W tej chwili DNS'y się odświeżają i część z nich jeszcze podaje zły adres, ale za kilka godzin server będzie znowu działał pod domeną: shot.gnet.pl. Do tego czasu łączcie się pod adres numeryczny. Mati

Powstał nowy mod o nazwie Air Quake II. Miałem okazję trochę pograć z bratem po LAN'ie w wersję dla Quake'a I i uważam, że warto to mieć. Nie należy przesadzać, że "symulator" ten jest lepszy od prawdziwych, ale ma dosyć specyficzny "klimat" i przyjemnie się walczy, szczególnie myśliwcami. Zobaczymy czy wersja dla Quake'a II dorówna swojej poprzedniczce. (pliki będą niestety dopiero o 21.00). Mati

Na nasz server przeniosła się następna strona klanowa. Należy ona do klan Quake 2 Executors. Strona bardzo mi się podoba, na prawdę jest co obejrzeć. Aby wejść na stronę klanu Q2E musisz kliknąć na okienko, znajdujące się w górnej części tej strony, i wybrać właściwą pozycję. Mati

Kurcze, do pracy nad listą graczy zgłosiła się jedna osoba, a dwie nawet przysłały mi już gotowe pliki z Excela. I jak tu być teraz mądrym ;-). Zdecydowałem, że nie powiem kogo praca się znalazła w sekcji "gracze" tylko podziękuję Wam wszystkim. A więc bardzo dziękuję: Plastkowi, Lordowi of Destiny oraz Maxowi za pomoc. Mati

Mam dla Was zadanie do wykonania. Należy uporządkować alfabetycznie listę graczy według ksywek oraz wywalić nazwy klanów (niestety nie zmieszczą się w nowej rubryce). Najlepiej by było jakby ktoś wpisał całą listę do Excela. Na zgłoszenia czekam do jutro do godziny 15.00. Jeżeli się nikt nie pojawi to sam zrobię, ale bardzo proszę o pomoc. Mati

Wojo, redaktor strony Quake FPS Benchmark, napisał mały poradnik opisujący komendy odpowiedzialne za efekty wizualne w Quake'u II. Dzięki nim nawet właściciel słabego sprzętu (niestety koniecznie z akceleratorem) będzie mogł uzyskać wyższą wydajność niż miał dotychczas. Także posiadacze dobrych maszyn będą mogli znaleść coś dla siebie, np. występowanie cieni, które jest dosyć często wyłączone w ustawieniach. Życzymy miłej lektury. Mati

21 kwietnia 1998

Twórców map do Quake i Quake II na pewno zainteresuje nowa wersja Quark-a - świetnego edytora map, modeli oraz QuakeC. Quark 5.0b1 wyszedł wreszcie w wersji beta, która jest dużo stabilniejsza niż poprzednie. Program ten może też słuzyć jako zaawansowana przeglądarka plików *.pak. Pigou

Ukazał się Eraser Front End w wersji Efe 2.1b (285 KB). Poprawki w stosunku do wersji poprzedniej ograniczają się do  usunięcia dokuczliwego błędu pojawiającego się przy uruchomieniu. Pigou

Dr Tojad rozpoczął realizację swojego projektu Megacity - wielkiej mapy do CTF II. Q2.o.p oficjalnie "patronuje" nad tym projektem, strony są hostowane przez nasz server. Zapraszamy wszystkich, którzy uważają, że mogą pomóc w stworzeniu mapy, gdyż jest to robota dla wielu ludzi. Więcej informacji znajdziecie na stronach Megacity. Mati

Powstało, a właściwie nie powstało tylko odrodziło się, bractwo Gladius Domini (słowa te po Polsku oznaczają Miecz Pana). "Bracia" grają tylko w CTF II i nie uznają żadnych innych sposobów rozgrywania walk klanowych. Ich strony, chociaż jeszcze nie skończone, są ciekawe i już od początku widać, że klan ten (ojj przepraszam) został stworzony, aby walczyć ze złem ;-). Mati

Jeden z pierwszych ( o ile nie pierwszy ) polski klan Quake II został rozwiązany o czym poinformował nas Franio - jeden z szefów i załozycieli Hellspawns`ów [HS]. Leon

Otrzymałem od Was kilkanaście nowych skinów, które powinny się pojawić w najbliższym czasie w skinshopie.Z opóznienie bardzo przepraszam.  Leon

Dziś w Poznaniu rozpoczęły się targi infosystem 98. Pełniej relacji z targów oraz kilku niespodzianek możecie spodziewać się tuż po weekendzie. Leon

Darek - właściciel kawiarenki internetowej Maestro w Poznaniu zapowiedział uruchomienie w pierwszych dniach maja nowego servera Quake II na 1 Mbitowym łączu. Leon

Do ligii klanów zgłosił się klan   Motha' Fucka' Killers [MFK]. Leon

Dr Tojad, przywódca klanu BFG, do którego ja także należę, informuje, że dnia 26 kwietnia, czyli w przyszłą niedzielę, o godzinie 22.00 na serverze CTF uruchomionym na ten czas pod adresem 195.117.146.14:29000 odbędzie sie rekrutacja nowych graczy do naszego klanu. Gorąco zapraszamy. Mati